Przejdź do treści

Dzień dobry Rodzice i kochane „Króliczki” 😊

 

1.Przedszkolaki dzisiaj wprowadzimy Was w świąteczny nastrój piosenką o zającu. Zachęcam do śpiewania i pokazywania

Zając długie uszy ma (sł. Agnieszka Kopacz, muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak)

Zając długie uszy ma

trala la, trala la

Nosek słodki oczka dwa

chopsa, chopsa, sa.

Każdy zając skacze – hop!

Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!

Jeden skok.

Drugi skok

Teraz wszyscy: hop!

Posłuchajcie :

2. „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie wiersza Wielkanocne zajączki M. Lewickiej oraz rekwizytów. Wyróżnianie elementów charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych.


 

Pytał raz zająca zając,

Kręcąc noskiem i wzdychając:

Powiedz, drogi przyjacielu,

Wszak na rzeczach znasz się wielu,

Co dać dzieciom na Wielkanoc:

Czy marchewkę, świeże siano,

Pęk sałaty lub kapustę?

Martwię się już tak od szóstej!”.

A przyjaciel tak mu powie:

Po co tracić czas i zdrowie!

Schrup marchewkę lepiej sam,

Bo ja inny pomysł mam.

Zajączkowa niespodzianka

Wielkanocna to pisanka!

Sposób prosty, mówię z góry:

Trzeba jajko wziąć od kury

I na twardo ugotować.

Gdy ostygnie, pomalować,

W kwiatki, kropki, kreski, szlaczki.

Ej, ucieszą się dzieciaczki!

Napisz jeszcze swe życzenia –

Wielkanocne pozdrowienia.

Wszystko już kolego wiesz,

Więc do pracy teraz spiesz”.

Pomknął ucieszony zając

Ważne słowa powtarzając.

A w świąteczny ciepły ranek

Wszystkie dzieci roześmiane

Otrzymały niespodzianki:

Dyngus, bazie i pisanki.

Wraz z żółtymi żonkilami

Mała kartka z życzeniami:

Niechaj dziś do wszystkich dzieci

Wielkanocne słonko świeci.

Dla starszaka i dla brzdąca

Pozdrowienia od ZAJĄCA

Dziecko odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu: Jaki kłopot miał zajączek? Jaką rade dał mu kolega? Jak robi się pisanki? Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek?

3. Posłuchajcie o tradycjach Wielkanocnych

4. Zabawa ortofoniczna „Zwierzątka z wielkanocnego koszyka”

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt:

kurczątko pi, pi, pi – dziecko kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami

baranek bee, bee, bee- dziecko czworakuje