ŚNIADANIE JULKA I JAGODY
- Zabawy i ćwiczenia
„Bociany na łące” – Dzieci chodzą po sali wysoko unosząc do góry nogi, ręce mają wyciągnięte w bok. Co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze.
„Głodne wróbelki” – Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło „śniadanie” – kucają i stukają palcem wskazującym w podłogę.
„Wspólne ćwiczenia” – Dzieci powtarzają tekst, a następnie w parach z rodzicem wykonują wymyślone przez siebie ćwiczenie. „Ćwiczymy w parach raz, dwa, trzy Ćwiczę ja i ćwiczysz ty”.
- „Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ J, j”.
Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.
Rozmowa na temat opowiadania.
Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?
Kto znosi jajka? – Skąd bierze się mleko?
Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?
Jaka kura zniosła jajko?
Co na śniadanie je Julka?
Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?
Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?
- Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”. Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek.

4. Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. – Pokaz pisania litery j, J bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

5. Wprowadzenie litery J, j. Obejrzyjcie film:
6. Ćwiczenia w czytaniu tekstu.

7. Wykonaj poniższe zadania w książkach
- Karta pracy cz. 3 str. 42-43
- Czytanie i pisanie 55-56
8. Pisanie litery do druku