Przejdź do treści

ŚNIADANIE JULKA I JAGODY

  1. Zabawy i ćwiczenia

„Bociany na łące” – Dzieci chodzą po sali wysoko unosząc do góry nogi, ręce mają wyciągnięte w bok. Co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze.

 

„Głodne wróbelki” – Dzieci poruszają się swobodnie po sali, na hasło „śniadanie” – kucają i stukają palcem wskazującym w podłogę.

 

„Wspólne ćwiczenia” – Dzieci powtarzają tekst, a następnie w parach z rodzicem wykonują wymyślone przez siebie ćwiczenie. „Ćwiczymy w parach raz, dwa, trzy Ćwiczę ja i ćwiczysz ty”.

 

  1. „Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ J, j”.

Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.

Rozmowa na temat opowiadania.

Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?

Kto znosi jajka? – Skąd bierze się mleko?

Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?

Jaka kura zniosła jajko?

Co na śniadanie je Julka?

Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?

Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?

  1. Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”. Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek.

4. Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. – Pokaz pisania litery j, J bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

5. Wprowadzenie litery J, j. Obejrzyjcie film:

6. Ćwiczenia w czytaniu tekstu.

7. Wykonaj poniższe zadania w książkach

  • Karta pracy cz. 3 str. 42-43
  • Czytanie i pisanie 55-56

8. Pisanie litery do druku