Przejdź do treści

Zajęcia na dziś

  1. Zabawa ruchowa:

Za stodołą, w małym chlewie

mieszka sobie świnek sześć.

Co dzień rano im w korytku

gospodyni daje jeść.

Cztery krótkie, grube nóżki,

śmieszny ryjek, oczka dwa

i ogonek zakręcony

każda śliczna świnka ma.

Najweselej jest w chlewiku,

gdy maciorka dzieci ma.

Ile kwiku, ile krzyku!

Świnka o prosiaczki dba.

 

 

Dzieci przykładają dłoń do czoła, a następnie do podłogi.

Pokazują na palcach liczbę „sześć”.

Dłonie mają złączone przed sobą w „łódkę”.

Wkładają jedną dłoń do drugiej (złożonej w łódkę) i naśladują

karmienie zwierząt.

Pokazują na palcach liczbę „cztery”.

Wskazują na swoje buzie i oczy.

Wskazują na swoje pupy i kręcą dłonią.

Wskazują na siebie.

Klaszczą w dłonie.

Tupią w miejscu.

Klaszczą w dłonie.

Tupią w miejscu.

 

  1. Wierszyk:

BAJECZKA ORTOFONICZNA „W ZAGRODZIE MAŁGOSI”

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka:

HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy:

MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze;

KOD, KO, DA

Kaczka kwacze:

KWA, KWA, KWA

Gąska gęga:

GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy:

BE, BE, BE,

Koza muczy:

ME, ME, ME,

Indor gulaga:

GUL, GUL, GUL

Krowa ryczy:

MU, MU, MU,

Konik parska:

PRR, PRR, PRR

A pies warczy:

WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

 

3. Karta pracy: Policz i nazwij zwierzęta na poszczególnych kartach: https://eduzabawy.com/karty_pracy/nauka-liczenia/na-wsi/

  1. Praca z KP2.19 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, ćwiczenie spostrzegawczości. Dzieci opowiadają, co przedstawiają obrazki. Następnie otaczają pętlami 5 powtarzających się zwierząt na obu ilustracjach

  2. (Dla chętnych) Proszę o wydrukowanie karty pracy. Połącz kropki w jedną linię i pokoloruj wybrane zwierzę.https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/na-wsi/