W świecie filmu

Dzień dobry!

Zapraszam do obejrzenia filmu: „Jak powstaje film”

Po obejrzeniu filmu proszę jednego z rodziców, aby porozmawiał z dzieckiem na temat filmu:

  • czy dziecko wie, co to jest film?
  • Czy dowiedziało się: jak powstaje film dla dzieci?
  • Czy dziecko wie, co to jest film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka?

 

  1. Proszę o przeczytanie dziecku wiersza” Filemon i Bonifacy” Urszuli Machcińkiej

 

Tu są uszka, tam ogonek.

Proszę: oto Filemonek.

Prawie cały jak śnieg biały.

Taki śliczny kotek mały.

Dzieci lubią tego kotka.

Chce go głaskać, kto go spotka.

Jest tam jeszcze Bonifacy.

Czuje się jak w kociej pracy.

Filemona wciąż pilnuje,

Bo ten cały czas figluje.

Bonifacy ma futerko

Całe lśniące jak lusterko.

Lubi mięsko, ciepłe mleczko,

Kocią karmę i jajeczko.

Odwiedź kiedyś koty oba.

Każdy z nich Ci łapkę poda.

Chyba, że będą zmęczone.

Może miały trudny dzionek?

 

3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:

  • Jak nazywają się bohaterowie wiersza?
  • Jak wygląda Filemon?
  • Jaj wygląda Bonifacy?
  • Co lubią robić koty z wiersza?

4. Zapraszam do obejrzenia filmu” Przygody kota Filemona „Kto nie pracuje”

5. Zapraszam do zabawy z pokazywaniem, którą już dzieci znają. Dziecko pokazuje to, o czym mówią słowa zabawy:

Prawa ręka, lewa ręka,

Tutaj głowę mamy.

Lewa noga, prawa noga,

Kolan dotykamy.

Prawe oko, lewe oko,

między nimi nosek.

Lewe ucho, prawe ucho,

a tu mamy włosy.

Prawą rękę Ci podaję – podaje dziecko rękę rodzicowi, albo bratu czy siostrze

i do tańca proszę.

Lewą rękę Ci podaję – podaje dziecko drugą rękę

i tańca proszę.  – i obracają się dookoła.

6. Kolorowanka kotka do pokolorowania. Proszę pokolorować kotka na czarno, tak jak wyglądał jeden z bohaterów wiersza i filmu „Filemon i Bonifacy”. Chyba, że dziecko będzie chciało pokolorować według uznania.

Skip to content