W świecie filmu
Dzień dobry!
Zapraszam do obejrzenia filmu: „Jak powstaje film”
Po obejrzeniu filmu proszę jednego z rodziców, aby porozmawiał z dzieckiem na temat filmu:
- czy dziecko wie, co to jest film?
- Czy dowiedziało się: jak powstaje film dla dzieci?
- Czy dziecko wie, co to jest film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka?
- Proszę o przeczytanie dziecku wiersza” Filemon i Bonifacy” Urszuli Machcińkiej
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:
- Jak nazywają się bohaterowie wiersza?
- Jak wygląda Filemon?
- Jaj wygląda Bonifacy?
- Co lubią robić koty z wiersza?
4. Zapraszam do obejrzenia filmu” Przygody kota Filemona „Kto nie pracuje”
5. Zapraszam do zabawy z pokazywaniem, którą już dzieci znają. Dziecko pokazuje to, o czym mówią słowa zabawy:
Prawa ręka, lewa ręka,
Tutaj głowę mamy.
Lewa noga, prawa noga,
Kolan dotykamy.
Prawe oko, lewe oko,
między nimi nosek.
Lewe ucho, prawe ucho,
a tu mamy włosy.
Prawą rękę Ci podaję – podaje dziecko rękę rodzicowi, albo bratu czy siostrze
i do tańca proszę.
Lewą rękę Ci podaję – podaje dziecko drugą rękę
i tańca proszę. – i obracają się dookoła.
6. Kolorowanka kotka do pokolorowania. Proszę pokolorować kotka na czarno, tak jak wyglądał jeden z bohaterów wiersza i filmu „Filemon i Bonifacy”. Chyba, że dziecko będzie chciało pokolorować według uznania.