MISIE

PIOSENKA GRUPY

„Jadą, jadą misie”

Jadą jadą misie, hop siup tra la la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

Przyjechały do lasu ,narobiły hałasu,

Przyjechały do boru narobiły rumoru.

 

Jadą jadą misie, hop siup tra la la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

Przyjechały do lasu ,narobiły hałasu,

Przyjechały do boru narobiły rumoru. 

Dzieci z grupy Misie wróciły do naszego przedszkola po dłuuuugiej przerwie… i od razu zabrały się do pracy! Niespodzianki dla Mamy i Taty z okazji ich święta- spójrzcie sami!


                         Czwartek 2.04.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Ale jaja!

1. „Rodzinka na podwórku”- słuchanie wierszyka  Doroty Ausburg.

Rodzinka z podwórka – Dorota Augsburg.

Jestem kurka z podwórka i stroszę piórka.

Jestem damą ze swojego podwórka.

Wszyscy mnie podziwiają,

bo też jestem świetną mamą.

Idą zawsze za mną kurczaczki

– żółciutkie pisklaczki.

A kogucik zwinnie ziarnka wygrzebuje i kurce je daje.

Bo kogut i kurka to rodzinka z podwórka.

2. Policz ile jest kur na obrazku?

3.„Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko poruszają się w rytmie dowolnej muzyki  podanym przez Rodzica. Na przerwę w muzyce rodzic. rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podają liczbę oczek.

4. Karta pracy strona 19.- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie umiejętności liczenia, porównywania zbiorów.

5. Kto mieszka w jajku?-rozumienie pojęć: jajko kurze, jajko przepiórcze.

5.Jak zrobić gumowe jajko? Eksperymenty w domu dla chętnych.


    Środa 01.04.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Skąd się bierze ser?

1.Tylko nic nie mówcie krowie- słuchanie fragmentu wiersza H. Szayerowej oraz rozmowa na temat utworu. Zapoznanie z określeniem nabiał.(  Rodzic pyta dziecko: Co może dać nam krowa?, Co można zrobić z mleka?).

„Tylko nic nie mówcie krowie”- Halina Szayerowa

Nabiał – produkt smaczny, zdrowy, dostajemy go od krowy.

Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

i gotowa narozrabiać i przestanie nabiał dawać, czyli:

masło, mleko, sery i śmietanę na desery!

2. Zdrowe jedzenie- próbowanie produktów zrobionych z mleka. Dziecko rozpoznają produkty mleczne i podają ich nazwy: ser biały i żółty, jogurt, śmietana , masło.

3. Wspólnie z rodzicami przygotuj na słodko lub słono swój ulubiony twarożek.

4. Kolorowanki

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-nabia%C5%82.html

   Wtorek 31.03.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Dzień w gospodarstwie.

1. Awantura słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej, połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu i udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?, Ile piór zginęło kurze?,Które zwierzęta  były na podwórku?,Które zwierzątko miało pióra kury?

Wiersz „Awantura”
M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka…..( kwacze)
Krowa…..( ryczy)
świnia…..( kwiczy)
owca…..( beczy)
Koza…..( męczy)
a na płocie przy chlewiku
Kogut pieje: kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura’
A pisklęciu się dostała niezła bura!

Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?, Ile piór zginęło kurze?,Które zwierzęta  były na podwórku?,Które zwierzątko miało pióra kury?

2. „Rolnik sam w dolinie”- zabawa ruchowa z rodzicami, rodzeństwem.

Jest to zabawa ruchowa. Wśród uczestników wybiera się jedną osobę, która jest „rolnikiem”. Reszta uczestników, trzymając się za ręce tańczy w kółku. „Rolnik” chodzi sam w środku kółka. Dzieci śpiewają piosenkę:

„Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie.

Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę.”

W tym momencie „rolnik” wybiera spośród pozostałych uczestników jedną osobę, która staje się „żoną”. „Żona” razem z „rolnikiem” tańczą razem w środku kółka. Dzieci śpiewają dalej:

„Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko,

Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko.”

Teraz „żona” wybiera z kółka kolejną osobę, która staje się „dzieckiem” i razem z „rolnikiem” tańczą w środku kółka. Dzieci śpiewają dalej:

„Dziecko bierze kotka, dziecko bierze kotka,

Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze kotka.”

„Dziecko” wybiera wśród uczestników „kotka” i zabawa trwa dalej:

„Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę,

Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę.”

„Kotek” bierze do kółka „myszkę” wybraną wśród dzieci, które śpiewają dalej:

„Myszka bierze serek, myszka bierze serek,

Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek.”

„Myszka” wybiera dziecko, które staje się „serkiem”. W tym momencie „serek” zostaje sam w środku kółka, reszta uczestników wraca do dużego koła i śpiewają dalej klaszcząc przy tym w dłonie:

„Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole,

Tabliczki mnożenia, ani podzielenia.

Koło się obraca, serek się przewraca,

Hejże, hejże, hejże ha, serek się przewraca.”

Teraz „serek” staje się „rolnikiem” i uczestnicy zaczynają zabawę od początku.

3. „Mało nas” -tradycyjna zabawa ruchowa.

Mało nas, mało nas
Do pieczenia chleba,
Tylko nam, tylko nam
Ciebie tu potrzeba!

Dużo nas, dużo nas
Do pieczenia chleba,
Więc już nam, więc już nam
Ciebie tu nie trzeba!


Poniedziałek 30.03.2020r.

Zapraszamy dzisiaj na zajęcia z rytmiki proszę kliknąć na poniższy link:


GIMNASTYKA 30-03-2020

Do wykonywania ćwiczeń w domu zachęcam każde dziecko. Jeżeli jakieś ćwiczenie będzie sprawiało kłopot to je pomijamy. Należy przygotować wygodny strój i trochę wolnego miejsca w pokoju. Każde ćwiczenie powinno być kilka razy powtarzane (5- 10 razy) w zależności od predyspozycji dzieci.

1.  Usiądź w siadzie skrzyżnym (tzw. po turecku) i spróbuj dosięgnąć raz do jednego kolana , raz do drugiego.

2.  Wyprostuj nogi przed sobą i unosząc na zmianę spróbuj klasnąć po nimi.

3. Kucnij opierając się z przodu obiema rączkami. Wypad w tył nóżkami, raz jedną raz drugą.

4. Opieramy się dwoma rączkami, klęczymy na dwóch kolanach. Chowamy głowę przyciskając do klatki piersiowej i wysuwamy ku górze jak najwyżej.

5. Kładziemy się na brzuszku. Dłonie tworzą lornetkę. Próbujemy spojrzeć przez lornetkę unosząc klatkę piersiową ku górze.

6. Leżymy na brzuszku, ręce wzdłuż ciała. Chwytamy nasze stopy wyciągając je ku górze, staramy się przesuwać do przodu, pełzać.

7. Kładziemy się na plecach. Krążymy stopami tak jak byśmy jechali na rowerku. Pamiętajcie by nóżki wykonywały powoli okręgi w powietrzu.

8. Leżymy na plecach. Nogi wyprostowane unosimy do góry, próbujemy wykonać nożyce. Opuszczamy i podnosimy na przemian.

9. Siadamy na dywanie. Nóżki wyprostowane przed sobą. Podnosimy palcami stóp woreczek, chusteczkę, kawałek materiału.

10. Możemy tą samą chusteczkę czy szmatkę położyć sobie na głowie i próbować iść z wyprostowaną głową.

11. Chusteczkę przytrzymujemy na klatce piersiowej i szybko biegniemy by przykleiła nam się do bluzki i nie spadła na ziemię.

12. Skaczemy obunóż po dywanie omijając różne przedmioty.  Nóżki są złączone, a my przeskakujemy raz do przodu, raz do tyłu, z boku na bok. ( np. nad małym misiem)

13.Maszerujemy dookoła dywanu unosząc kolana wysoko ku górze. Plecy są wyprostowane.

Dziękuję, wykonałeś już wszystkie ćwiczenia!

Jak wykonują dzieci opisane ćwiczenia? ilustruje filmik poniżej .

Zachęcam do wykonania drugiego zadania: gimnastyka ilustrująca ruchem opowiadanie. Powodzenia!


                               Piątek 27.03.2020r.

Temat: „Małe i duże zwierzęta”

1.  Zwierzęta i ich dzieci, połącz w pary:

2. Praca plastyczno – techniczna. Propozycja krowy do wycięcia. Doklej łaty według własnego pomysłu z dostępnych materiałów( kolorowe guziki, plastelina,skrawki materiału, farby ,kredki).

3. Piosenka :Krówka Muuuuu !!! Uśmiechnięta krówka, która daje dużo mleka 🙂

4. Układanka- „krowa”- wyprawka karta 32. ćwiczenia koordynacji  – wzrokowo ruchowej, rozwijanie spostrzegania figury i tła, doskonalenie umiejętności manualnych.

                               Czwartek 26.03.2020r.

Temat: „Przysmaki zwierząt.”

1. Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował– słuchanie fragmentu wiersza Haliny Bechlerowa  ,połączone z rozmową na temat utworu. Poszerzenie wiedzy na temat pokarmów spożywanych przez zwierzęta na wsi.

„JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ”

H. Bechlerowa

1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

2. Stanął Filik przy kurniku.

– Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

3. Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko?

– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

4. Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

5. Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

– Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

6. Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

7. Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie kotku dzbanek! Jajem liście kapuściane.

2. Karty Pracy 2 strona 15.- dobieranie zwierząt do ich domów,podawanie nazw pomieszczeń.

3. Zabawa ze śpiewem ,, Kurki trzy”- dzieci chodzą po domu naśladują ruchem treść piosenki, bawiąc się wesoło.  

4. Przysmaki zwierząt – łączenie zwierząt i ich przysmaków.

Środa- 25-03-2020

Temat: W GOSPODARSTWE.

1. Trzy kurki-zabawa ruchowa przy piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu.

2. W gospodarstwie- słuchanie wiersza T.M. Masalskiej oraz rozmowa na jego temat.( Jakie zwierzęta występowały w wierszu? jaki głos wydaje: kogu,kura,kaczka,krowa,świnia,kot,pies?

W gospodarstwie

Pieje kogut już od świtu:

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau.

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

3. Piosenka: Stary Donald farmę miał.

 Gdacze kura: Ko, Ko, Ko

4. Układanka- krowa

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/puzzle-6-kawalkow-krowa?version=print

5. Kolorowanki: https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fbooksandfun.pl%2Fuserdata%2Fgfx%2F96d9cad6f7ae63b35f39786398841268.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsummercoloringpages.club%2Fwiejskie-podworko-kolorowanka.html&tbnid=lhoto4fPO-kGnM&vet=12ahUKEwjbmYSW367oAhXOwyoKHWJvDS4QMygwegQIARBw..i&docid=GLXF-DU8ANHpoM&w=1500&h=1060&q=kolorowanka%20na%20wiejskim%20podw%C3%B3rku&ved=2ahUKEwjbmYSW367oAhXOwyoKHWJvDS4QMygwegQIARBw

Temat: Witaj Wiosno!

1.   „Wiosna” – bajka  czytana na podstawie książki „Najciekawsze bajki przedszkolaka” wyd. Greg według opracowania i redakcji p. Agnieszki Antosiewicz oraz p. Marii Zagnińskiej.

2.  Piosenka o wiośnie:

3. Praca plastyczna pt” Pani Wiosna”- technika dowolna.