Zajęcia Misie

Drodzy Rodzice zachęcamy do wspólnego spędzania czasu z dziećmi😊 Stworzyłyśmy tu krótką bazę danych z pomocami do zajęć, gotowymi kartami pracy, grami, które możecie wykorzystać w domu. Prosimy o założenie teczek do składania arcydzieł dzieci, które wspólnie obejrzymy po powrocie do przedszkola 😊


Zapraszamy do zaglądania w każdy wtorek do zakładki LOGOPEDA dzieci, które są objęte terapią logopedyczną oraz do indywidualnych konsultacji logopedycznych drogą mailową: logopeda.mojeprzedszkole@op.pl


Szanowni Państwo,

W związku z kształceniem na odległość prosimy o zapoznanie się z  ofertą edukacyjną mediów publicznych. Dziękujemy !!!


Od 11 maja 2020 roku mogą dzieci przychodzić do przedszkola. Uprzejmie prosimy wysłać formularz zgłoszenia 3 dni przed przyprowadzeniem dziecka do przedszkola, a zgody przynieść w pierwszym dniu pobytu dziecka w przedszkolu.

Formularz zgłoszenia dziecka do przedszkola w formie ankiety. Prosimy wejść na poniższy link i wypełnić ankietę online.

https://forms.gle/Xpz17AjjdWK4snGt6

Załączniki:

Prosimy rodziców aby zapoznali się z procedurą bezpieczeństwa na terenie Publicznego Przedszkola nr 2 im. Janusza Korczaka w Radomsku w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19P


Szanowni Rodzice!

Informujemy, że podpisywanie umów na rok szkolny 2020/2021 odbędzie się według następującego harmonogramu:

17 czerwca 2020 r. (środa) w godz. 7.00-14.00 – grupa MISIE

18 czerwca 2020 r. (czwartek) w godz. 7.00-14.00 – grupa JEŻYKI

19 czerwca 2020 r. (piątek) w godz. 7.00-14.00 – grupy LISKI oraz SÓWKI

W powyższych terminach będą również podpisywane umowy na dyżur wakacyjny w lipcu 2020 roku.

W przypadku, gdy wyznaczony termin podpisania umowy jest dla Państwa niedogodny, proszę o indywidualny kontakt z Dyrektorem Przedszkola (tel. 44 / 685 45 48) w godz. 7.00-14.00.


Szanowni Rodzice!

Przypominamy, że w bieżącym roku szkolnym Publiczne Przedszkole nr 2 im. Janusza Korczaka w Radomsku będzie pełnić dyżur w lipcu 2020 r. dla dzieci Rodziców pracujących.
W celu zgłoszenia dziecka prosimy o wypełnienie poniższej ankiety i przesłanie jej w terminie do 19 czerwca 2020 roku (piątek) do godz. 15.00 :

https://forms.gle/zPuCWd2txrG89ME48

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Dyrektorem Przedszkola (tel. 44 / 685 45 48, email: dyrektorpp2@radomsko.pl )


                                                                                                         PIĄTEK 26.06.2020R.

                                                WAKACJE!!!!

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA

POKOLORUJ KREDKAMI LUB FARBAMI.

POWODZENIA!!!!!


                                                                                                         CZWARTEK 25.06.2020R.

                                                WAKACJE!!!!

1. Film edukacyjny „Bezpieczne wakacje”

.https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

2. Piosenka  „Wakacje”

3. Kolorowanki- pokoloruj i połącz linie.


ŚRODA 24-06-2020

TEMAT: DZIEŃ OJCA.

1. Do czego służy tata?-  opowiedz własnymi słowami.

2. Wytnij i podaruj tacie bon- czas realizacji bonu do ustalenia. Powodzenia!!!


WTOREK 23.06.2020r.

Prezentacja multimedialna do pobrania.

Kolorowanka:


PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

RYTMIKA:

Gimnastyka


                                                           PIĄTEK 19.06.2020R.

PRACA TECHNICZNO-PLASTYCZNA „ŻAGLÓWKA”

Zapraszam dzieci do wykonania żaglówki. Potrzebne będą : rolki z papieru toaletowego,n kolorowe zakrętki po napojach, niebieska bibuła lub papier kolorowy ,farby lub kredki. POWODZENIA!!!


                                                                                                         CZWARTEK 18.06.2020R.

TEMAT: SŁONECZKO

1.„Zamek z piasku” -wyprawka nr 44 . Dzieci pokrywają cała powierzchnię zamku klejem i posypują kaszą manną,delikatnie ugniatają ręką, obrazek wykańczają farbami.

2. Karty pracy strona 40- doskonalenie umiejętności rysowania linii ciągłych.

3. Kolorowanki 

4. Bajka o słoneczku.


  ŚRODA 17.06.2020R.

TEMAT: NAD MORZEM

1.Karty pracy strona 39.- Rodzic pyta dzieci gdzie pojechały dzieci na wakacje?; W jaki sposób spędzają tam czas?;Jak inaczej można bawić się na plaży? Proszę odszukać wszystkie foremki do piasku i je pokolorować. Na końcu proszę policzyć foremki i narysować w ramce tyle kresek ile jest foremek.

2. Proszę posłuchaj i powiedz co słyszysz.

3. Wskaż na obrazku plażę , falę .Opowiedz jak można spędzać czas na plaży?


       LATO

                                                                                                         WTOREK 16.06.2020R.

TEMAT: PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA.

1. Zwiedzamy nasz kraj:słuchanie fragmentu książki,rozwijanie wiedzy o Polsce.

„Płynie Wisła ,płynie”

  Czesław Janczarski


GÓRY
Na Baraniej Górze
srebrne źródło błyska.
Dwie Wisełki pluszczą.
Powstała z nich Wisła.

KRAKÓW
Płynie do Krakowa
przez wioski i miasta.
W Krakowie na Rynku
dziś lajkonik hasa.

• WARSZAWA
Trzeba minąć most w Puławach,
cel podróży to Warszawa
Śmiało naprzód żeglujemy,
powita nas gród Syreny.


GDAŃSK / MORZE
Żaglóweczka sunie lekko.
Spójrz, już morze niedaleko.
Słona fala zmywa plażę
i muszelki niesie w darze.

2. Przyjrzyj się ilustracją poniżej , powiedz co się na nich znajduje. Powodzenia!!!!

3. Piosenka- Lato, lato , lato czeka


PONIEDZIAŁEK 15-06-2020

RYTMIKA:


PIĄTEK 12-03-2020


                                                       ŚRODA 10.06.2020.

TEMAT : KOLORY LATA  

1. Razem z latem- nauka tekstu piosenki.

1. Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.
Ref.: Hopsa, hopsasa,
razem z latem ja.
Hopsa, hopsasa,
razem z latem ja.
2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa,

Autor: sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

2.Karty Pracy strona 37 -dzieci uzupełniają karty nalepkami,dorysowują deszcz i kolorują dojrzałe truskawki.

3. Zapraszam chętne dzieci do założenia swojej hodowli fasoli – oraz podzieleniem się zdjęciami na stronie przedszkola. Powodzenia!!!

LATO          

Wtorek  09.06.2020.

TEMAT :  BURZA

1.”Zjawiska atmosferyczne”- rozwiąż zagadki słuchowe , poznasz zjawiska atmosferyczne występujące w przyrodzie.

Deszcz

O szyby dzwoni, gdy chmura łzy roni.           

Słońce

Złota, świetlana kula
ciepłem świat otula.

Śnieg

Co za białe piórka,
sypie zimą chmurka?

Tęcza

Deszcz ze słońcem
razem utkali,
wiszący na niebie
kolorowy szalik.

 Burza

Kiedy błyska, gdy ulewa,
wicher wieje, łamie drzewa.
Znak, że idzie duża,
groźna, straszna … .

2. Pokoloruj obrazek według wzoru.

3. Bajka burza.


Gimnastyka 08-06-2020

RYTMIKA:

Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkolaki do udziału w konkursie ogłoszonym przez Miasto Radomsko zorganizowanym z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka. Szczegóły w linku poniżej:

https://radomsko.pl/zapraszamy-do-udzialu-w-konkursie-plastycznym-pozdrowienia-z-radomska,ne,mg,1,8,5169


DZIEŃ DZIECKA        

TEMAT : NASZE MARZENIA.

1.Karty pracy strona 34-  dzieci rysują w chmurze wybrane marzenie Dyzia na podstawie wysłuchanego wiersza:

2. Praca plastyczno techniczna: technika dowolna ,wykonaj swoje wymarzone auto,lub lalkę.(możesz wykorzystać kolorowe kredki,tasiemki, watę, papier kolorowy, włóczkę, rolki papieru,zakrętki od butelki,plastelinę) Powodzenia!!!

Propozycje:


DZIEŃ DZIECKA   

Czwartek 04.06.2020.

TEMAT : DZIECI NA ŚWIECIE.

1. Bajka-Dzieci z różnych stron świata.

2. Praca z wykorzystaniem wyprawki nr 40-  „Kwiat z naszych dłoni”

Zadaniem dzieci jest wypchanie sylwetki dłoni, po czym dzieci malują swoje dłonie farbami za pomocą pędzli i robią odciski w wcześniej narysowanym kole. Powodzenia!!

3. Piosenka-Jesteśmy dziećmi.

4. Kolorowanki.


DZIEŃ DZIECKA.          

Środa 03.06.2020.

TEMAT :  NASZE OBOWIĄZKI.

1.„Gdybym”– zabawy parateatralne na podstawie wiersza A. Widzowskiej-Pasiak.

Gdybym

Gdybym była żyrafą,

śpiewałabym za szafą.

Gdybym była kotkiem,

bób zmieniłabym w szprotki.

Gdybym była lwicą,

warczałabym za donicą.

Gdybym była barankiem,

dzwoniłabym pod gankiem.

Gdybym była kangurem,

w kieszeni miałabym dziurę.

Gdybym była słoniem,

trąbiłabym na balkonie.

A gdybym była sobą,

byłabym fajną osobą!

Rodzica pyta:Kto jest bohaterem wiersza? Kto mówi „gdybym”?; Jakie postaci mógłby naśladować bohater i co wtedy by robił?.

2. Nasze obowiązki- kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.

Rodzic pyta:Co to jest obowiązek?;Jakie masz obowiązki w przedszkolu?;Jakie masz obowiązki w domu?.Co się stanie jeżeli nie będziemy przestrzegali obowiązków?

3. Karty pracy strona 33 –  rozumienie pojęć krótki, długi  , przeliczanie w zakresie 1-3.

4.Piosenka o Prawach Dziecka.


DZIEŃ DZIECKA.          

Wtorek 02.06.2020.

TEMAT :  NASZE PRAWA.

1.Zabawa -nasze prawo- zapoznanie z wierszem Witolda Szwajkowskiego, poznawanie swoich praw.


Dzieci mają różne prawa ale głównym jest zabawa,więc popatrzmy w lewo, w prawo,jaką zająć się zabawą.Z kolegami albo sami,bez zabawek, z zabawkami,czy w mieszkaniu, czy na dworze,każde z nas się bawić może.Kto się bawi, ten przyznaje,że zabawa radość daje,i czas przy niej szybko leci,więc się lubią bawić dzieci.

Zadajemy pytania: Co dzieci lubią robić?; Czym jest zabawa?; W co wy lubicie się bawić?; Z kim lubicie się
bawić?. Co to są prawa dziecka? Dorosły mówi: Każde dziecko ma swoje prawa. Co to znaczy mieć prawo do zabawy – propozycje dziecka .

Nasze prawa-  dzieci oglądają wspólnie z rodzicami obrazek i omawiają.

file:///C:/Users/Dell/Desktop/prawa-dziecka%20pp%202.pdf

2.”Moja zabawa”– zabawa rytmiczna z tekstem:
Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Dzieci wyklaskują tekst, wytupują, mówią tekst cicho i głośno, szybko i wolno, na wydechu.

3. Kolorowanki:

https://pl.pinterest.com/pin/275915914656925707/


PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

RYTMIKA:

GIMNASTYKA


PIĄTEK  29.05.2020.

ŚWIĘTO MAMY I TATY.

TEMAT: LAURKA DLA MAMY.

1. Laurka dla Mamy – Kwiaty z kółek. Propozycja wykonania poniżej w linku. POWODZENIA!!!


ŚWIĘTO MAMY I TATY.

TEMAT: POMAGAM MAMIE I TACIE.

   1.” Mistrz zagadek”- rozwiązywanie zagadek dotyczących przyborów służących do sprzątania, utrzymania porządku w domu:

-Pilnuje porządku – wymiata kurz z kątków ( miotła)

-Bardzo proszę wszystkie dzieci, by rzucały do mnie śmieci( kosz)

– Pieni się z butelki. Zamienia się w bąbelki. Często podłogę z wodą Ci zmywa. Czy wiesz jak się nazywa? (płyn)

-Na porządki pora już bo na półkach leży kurz, przecież wytrzeć go możemy, a czym dobrze wiemy( ściereczka do kurzu).

– Co to za złośnica, powiedzcie mi,dzieci, poduszki, dywany trzepie
aż kurz leci? (trzepaczka)

2. „Co to za przedmioty”? Przyjrzyj się obrazkom poniżej, czy wiesz do czego one służą?

3. Karty Pracy strona 32-dzieci wskazują przedmioty służące do sprzątania i je kolorują.

4. Bajka Pomagajka.

5. Piosenka dla dzieci o sprzątaniu – Posprzątajmy razem bałagan w pokoju.

6 .Proszę moje Misie aby dzisiaj pomogli rodzicom w sprzątaniu swojego pokoju. Powodzenia!!!


ŚWIĘTO MAMY I TATY.

TEMAT: MOJA RODZINA.

1. „Kto jest z nami w rodzinie?”- wymień wszystkich mieszkańców w twoim domu. Możesz wskazać podobieństwa np.:krótkie -długie włosy, jasne -ciemne włosy lub oczy.

2. Bajka dla dzieci” Szczęśliwa Rodzinka.”

3.Piosenka – Moja wesoła rodzinka.

4. Zadania dodatkowe- memory.


Wtorek  26.05.2020.

ŚWIĘTO MAMY I TATY.

TEMAT: MOI RODZICE.

1. Proszę przyjrzyj się obrazkom, wskaż mamę i tatę .

2. Karty pracy strona 31- dostrzeganie przeciwieństw(różnych kształtów) doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzieci łącza tylko koraliki okrągłe i przeliczają je. Karta pracy strona 32.

3. Kolorowanki.

4.„Pomogę mamusi”


PONIEDZIAŁEK 25-05-2020


Piątek 22.05.2020

   ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

TEMAT: PAPUGA Z PAPIEROWEGO TALERZYKA.

Potrzebne będą: 1 talerzyk papierowy, farby ,klej nożyczki ,kolorowa bibuła. POWODZENIA!


Czwartek 21.05.2020.

   ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

TEMAT: GADAJĄCY PTAK PAPUGA.

1. Kolorowe papugi- zobacz powyżej kolorowe zdjęcia papug, wymień kolory które widzisz na obrazkach.

2. Gadająca papuga Ara.

3. Piosenka Papuga Ara.


Środa 20.05.2020.

   ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

TEMAT: Z WIZYTĄ W ZOO.

1. Wycieczka do zoo . Zapraszam wszystkie dzieci na wycieczkę do ZOO. Możecie tutaj zobaczyć wiele egzotycznych zwierząt i usłyszeć o nich rymowanki. Posłuchaj, jakie dźwięki wydaje lew, słoń lub małpa .

2. „Lew”- praca konstrukcyjna z wykorzystaniem wyprawki nr 41.- dzieci wypychają elementy lwa, naklejają włóczkę(grzywa ogon)oraz łączą poszczególne elementy.

3. Policz i pokoloruj zwierzęta w zoo.

4 .Piosenka „Idziemy do Zoo”

5. Kolorowanki.


Wtorek  18.05.2020.

   ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

TEMAT: MIESZKAŃCY POLSKICH LASÓW.

1. „Wycieczka po lesie”- Zapraszam Was  Misie na spacer po lesie.

Pytania:

-Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?

– Co jedzą zwierzęta?
– Kto się boi wilka?

2.Karty pracy 35 strona. Dzieci wyszukują ukryte zwierzęta: sowę, dzika,lisa,sarnę,zająca. Podaj ich nazwy,przeliczając i odpowiednio kolorują,chętne dzieci mogą pokolorować las(kredki będą nam potrzebne).

3. Kolorowanki

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-zwierz%C4%99ta-le%C5%9Bne.html


GIMNASTYKA 18-05-2020

Rączki w górę,
Rączki w dół
I zginamy
ciałko w pół.
Noga raz,
Noga dwa,
Co za frajda,
na sto dwa!

Propozycje dla dzieci młodszych i starszych.

RYTMIKA :


WRAŻENIA I UCZUCIA.

Piątek  15.05.2020.

1.Praca techniczno-plastyczna- według własnego pomysłu:         „STRACHA MA WIELKIE OCZY”

Praca według pomysłu dziecka. Może być w dowolnej formie.

2. Piosenka- Fruziaki – Fruzia i nocne strachy.


WRAŻENIA I UCZUCIA.

Czwartek  14.05.2020.

TEMAT :  Jak pozbyć się strachu?

1.Wiersz- „Przytul stracha” Małgorzata Strzałkowska.

Przytul stracha

Strach ma strasznie wielkie oczy,
strasznym wzrokiem wokół toczy….
Lecz gdy go za uszkiem głaszczę,
w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.

Coś dziwnego z nim się dzieje,                        

łagodnieje i maleje,
mruży swoje kocie oczy
i w ogóle jest uroczy!

Strach ma strasznie wielkie oczy,
strasznym wzrokiem wokół  toczy,
lecz ty dłużej się nie wahaj
i po prostu przytul stracha!

Pytania do wiersza:

– Co to jest strach?

– Kiedy strach się pojawia?

– Jak wygląda?

– Czy w ogóle ma wygląd?

– Co czujecie gdy pojawia się strach?

– Czego się boicie?

2.Karty pracy strona 30.-kolorowanie według własnego pomysłu. Dzieci kolorują strach na wróble ,zalepiają jego usta uśmiechem. Prezentują wesołego stracha.

3.Bajka dla dzieci-Domisie – Strach ma wielkie oczy.

https://ww w.youtube.com/watch?v=QAkXFZ6-ciQ


Środa  12.05.2020.

WRAŻENIA I UCZUCIA.

TEMAT :  W PŁACZU NIE MA NIC ZŁEGO.

1. „Pocieszanka”-praca z wykorzystaniem wyprawki 38. Dzieci wypychają wszystkie elementy, komponują wesołe buzie według własnych pomysłów.

2. Praca z książki strona 29-rozpoznawanie i podawanie nazw emocji. Dzieci przyglądają się ilustracją. Określają która sytuacja wzbudza radość, która- smutek, a która- złość. Nalepiają obok obok obrazków odpowiednie buzie.

3.  Rock and roll- taniec na poprawę humoru. Proszę chętne dzieci o wysłanie mi filmiku waszego pięknego tańca. Powodzenia.


Wtorek 12.05.2020.

WRAŻENIA I UCZUCIA.

TEMAT :  CO JA CZUJĘ?

1. Opowiadanie Marii Rosińskiej „Co się zdarzyło w Pluszątkowie” – uważne słuchanie opowiadania, reagowanie na stwierdzenia prawdziwe i nieprawdziwe.( Przed wysłuchaniem wiersza proszę narysować na jednej kartce wesołą minkę,a na drugiej smutną.)

W Pluszątkowie różnie bywa. Raz smutno, a raz wesoło. Czasem panuje zgoda, a czasem wybuchają kłótnie. Pewnego razu przeżyły pluszątka bardzo dziwny dzień. Miały już wtedy pobudowane swoje domki i właśnie się w nich urządzały. Tylko Mucha, która nie mogła się jakoś zdecydować, gdzie sobie postawić domek, fruwała niespokojnie nad Pluszatkowem, napełniając całą osadę dokuczliwym bzykaniem. Wyszła przed swój domek Myszka. A Mucha, która w tej chwili przelatywała nad jej domkiem, sfrunęła błyskawicznie w dół i ugryzła Myszkę w nosek.

– Ojej! – pisnęła Myszka i umilkła, bo właśnie stanął przed nią Kot.

– Zabrakło mi kretoniku na firaneczki do kuchni, a ty masz tyle różnokolorowych szmatek. Czy mogłabyś dać mi którą? – zapytał.

– Nie mam żadnych szmatek! – rozzłościła się Myszka. A rozzłościła się dlatego, że ją Mucha ugryzła w nosek. Wraca Kot do domu, a tu już przed progiem czeka Pies.

– Przybijałem właśnie półkę – mówi – i zabrakło mi gwoździ. Zdaje mi się, że ty masz jeszcze sporo. Czy mogłabyś mi dać chociaż dwa?

– Nie mam już gwoździ – burknął Kot i wszedł do domku. A burknął tak, bo był zły, że Myszka nie dała mu kretoniku. Wraca Pies do swego domku, a tu już przed progiem czeka Prosiaczek.

– Piec w mojej kuchni dymi – pokwikuje płaczliwie – gdybyś mi dał trochę gliny, może bym sobie jakoś poradził.

– Nie mam gliny! – warknął Pies. A warknął, bo był zły, ze mu Kot nie dał gwoździ. Wraca Prosiaczek do siebie, a tu przed progiem czeka Miś,

– Zabrakło mi siana do wypchania poduszki – mówi. – Czy nie została ci przypadkiem jakaś zbyteczna garstka?

– Ani źdźbło nie zostało – fuknął Prosiaczek. A fuknął tak, bo był zły, że mu Pies nie dał gliny. Wrócił Miś do siebie, usiadł z ponurą miną na progu. A księżyc, wycięty ze srebrnego pluszu i zawieszony nad Pluszatkowem na błękitnej nitce, odwrócił się teraz bokiem i wyglądał jak cienki, bardzo cienki rogalik. Minęło pół godziny, a potem godzina i Myszkę przestał boleć nosek. I zraz zaśpiewała piosenkę: – Tralala – tralala – tralala! Była to bardzo ładna piosenka i – jak się ją śpiewało, nie można już było się złościć. Spojrzała Myszka na stół. A tam leżały kolorowe kretoniki. „O, ten zielony w białe groszki będzie w sam raz dla Kotka – pomyślała. – Zaraz mu go zaniosę. Na pewno się ucieszy”. Zabrała kretonik i pobiegła do Kotka.

– Patrz, co znalazłam jeszcze wśród swoich szmatek – uśmiechnęła się. – Ten wzór nadaje się do okien w twojej Kuchence. Chcesz, to zaraz spróbujemy, jak to będzie wyglądało? I raz – dwa zrobiła Kotkowi firaneczki. Poszła Myszka do domu. Siedzi kot w kuchni, patrzy na okno, na firanki. A właśnie koło okna wisiała półeczka. „Ach, prawda – przypomniał sobie – przecież Pies nie może przybić półki, bo nie ma gwoździ. Dlaczego mu ich nie dałem? Mnie już są niepotrzebne”. I prędko zaniósł Psu całą paczkę gwoździ.

– Przynoszę wszystkie – powiedział. – wybierz sobie, jakie są potrzebne, i weź parę na zapas. W gospodarstwie zawsze się przydadzą. Przybił Pies półkę nad kuchnią, ustawił na niej garnki i talerze. „Ach! – przypomniał sobie. – Przecież u Prosiaczka piec dymi!. Może biedak nawet obiadu nie mógł ugotować? A ja mu nie dałem gliny. Ładny ze mnie sąsiad!”

I zaraz pobiegł do Prosiaczka z dużą bryła gliny

– Pokaż no ten piec! – zawołał od progu. – Aha, aha… – mówił, oglądając dokładnie. – Już widzę, co tu trzeba zrobić. Zaraz ci pomogę, to będzie prędzej. Przestał piec dymić i ugotował szybko kolację. No, teraz jeść
i spać. I nagle przypomniał sobie Misia. Przecież Misiowi zabrakło siana do poduszki! – Ach! – krzyknął prosiaczek. – Wart jestem, żeby mi natrzeć uszu! Zostawił kolację na stole, pobiegł do komórki, chwycił wiązkę siana i popędził, aż się za nim kurzyło.

– Misiu – mówi już w progu ze skruchą – Misiu, nie gniewaj się! nie wiem, co mi się stało, że ci tego siana nie dałem. Uff. – tak się zasapałem… Ale to nic. Zaraz pomogę ci wypchać poduszkę. A gdy pachnąc sianem poducha leżała na tapczanie Prosiaczek powiedział jeszcze:

– Nie gniewasz się już na mnie, Misiu?

– Ależ skąd! – zapewnił Miś, ściskając serdecznie Prosiaczka. I zaraz zrobiło się wesoło w całym Pluszątkowie. A księżyc, wycięty ze srebrnego pluszu i zawieszony nad Pluszatkowem na błękitnej nitce, zwrócił się znowu przodem do Pluszątkowa i wyglądał teraz jak okrągła pyzata bułeczka

Pytania (jeśli stwierdzenie jest prawdziwe to dziecko podnosi rękę, na którą jest nasunięta kartka z wesołą buźką, jeśli fałszywe to dziecko podnosi rękę, na którą jest nasunięta kartka ze smutną buźką).

  • Miasteczko Myszki, Kota, Psa, Prosiaczka i Misia nazywa się Pluszątkowo.
  • W Pluszątkowie głośno bzyczała pszczoła.
  • Mucha ugryzła Myszkę w nos.
  • Kotek potrzebował młotka
  • Miś nie miał siana do poduszki
  • Prosiaczek miał zepsuty piec.
  • Kto chciał mieć firanki.

PONIEDZIAŁEK 11-05-2020

GIMNASTYKA- SKACZ TAK JAK JA!

RYTMIKA:


PIĄTEK 08-05-2020

W KRAINIE MUZYKI.

TEMAT :  INSTRUMENTY WOKÓŁ NAS.

1. Praca plastyczno-techniczna. Grzechotki.

 Potrzebujemy: dwie łyżeczki plastikowe, taśmę klejącą, mazaki,kredki, puste opakowanie po jajku niespodzianka( wypełnienie grzechotki:ryż, kasza , fasola ..) POWODZENIA.

2. Dla chętnych : możecie mnie zaskoczyć swoim ciekawym pomysłem instrumentu muzycznego.  W takim wypadku proszę o wysłanie zdjęcia bądź filmiku( wtedy wspólnie usłyszymy dźwięki waszych instrumentów) na stronę przedszkola. CZEKAM NA WASZE PRACE.


CZWARTEK 07-05-2020

W KRAINIE MUZYKI.

TEMAT :  Mała orkiestra.

1.Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrumenty.

2. Piosenka „ Jestem muzykantem” pokazujemy grę na instrumentach wymienionych w piosence.

3. Jakie instrumenty widzisz na obrazku. Policz je, w kółeczka wpisz odpowiednią ilość kropek lub kresek. POWODZENIA!


ŚRODA 06-05-2020

W KRAINIE MUZYKI.

TEMAT :  W krainie muzyki.

1.Smok Wawelski – piosenka dla dzieci.

2. Kolorowy smok- wyprawka 37- wypchnijcie smoka , ozdóbcie brzuch kolorowymi kołami , spróbujcie przykleić tak aby wyglądały jak łuski smoka. POWODZENIA.


Wtorek 05.05.2020r.

TEMAT : Jestem Polakiem i Europejczykiem”

1. Zagadka na powitanie.
Pytanie nietrudne – to każdy przyzna:

Jak się nazywa Twoja Ojczyzna (odp. Polska)

2.Obejrzyj film uważnie. „Polak Mały!” film o polskich symbolach narodowych.

3.Obejrzyj poniży film i się dowiesz co to jest Europa i Unia Europejska.

4. Symbolami Unii Europejskiej są: Syriusz, którego nazwa pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy na niebie (Syriusz jest maskotką Unii Europejskiej), flaga (składa się z 12 gwiazd ułożonych w kole na błękitnym tle) i hymn – Hymnem Unii Europejskiej jest „Oda do radości”.

5 .Pokoloruj, pomaluj flagę Unii Europejskiej . Pamiętaj użyć odpowiednich kolorów. Powodzenia.


GIMNASTYKA 04-05-2020

Druga część zabaw ruchowych z Lulitulisiami.

Zabawa w „klasy inaczej” dla starszych dzieci. Wymaga współpracy starszego rodzeństwa lub rodziców. Pamiętajcie -ruch to zdrowie.


Rytmika:


CZWARTEK 30-04-2020

TEMAT: SYMBOLE NARODOWE

 Propozycje do wykonania : godła i flagi.

1. Na czerwonym papierze(lub pomalowanym na czerwono) należy odbić dwie rączki pomalowane białą farbą, w sposób prezentowany na zdjęciu. Po wyschnięciu należy domalować koronę i dziób oraz nogi i ogon.

2.  Na kartce papieru przyklejamy do połowy białe waciki kosmetyczne, a od połowy czerwone (wcześniej pomalowane np. farbą). Można do niej przymocować patyczek lub wykałaczkę. Udanej zabawy!


Środa 29.04.2020r.

TEMAT : SYMBOLE NARODOWE- FLAGA, GODŁO.

1. Film edukacyjny- Polskie Symbole Narodowe.

2. Wars i Sawa – Legenda.

 Rozmowa na temat legendy.

Jak miała na imię rybak? ( Wars)

Jak miała na imię dziewczyna? (Sawa)

Jak wyglądała dziewczyna? ( syrena- pół kobieta, pół ryba….)

Jakie miasto założyli Wars i Sawa? ( Warszawa)

Nad jaką rzeka powstało miasto Warszawa? (Wisła)

3. Karty pracy  strona 26-  dzieci kolorują flagę  Polski zgodnie ze wzorem.

 Wyprawka 36- dzieci wycinają obrazek przedstawiający  godło polski , rozcinają na cztery części , układają według wzoru i naklejają na kartki.

4. Wyklej obrazki plasteliną w odpowiednim kolorze.


Wtorek 28.04.2020r.

TEMAT :  MÓJ DOM.

1.Dom- słuchanie fragmentu  wiersza A. Bernat. Rozmowa na temat wiersza. Dzieci opowiadają jak mogą wyglądać domy zwierząt, oraz wypowiedź na temat swojego domu.

Zwierzęta kochają i łąkę i las,
A ryby swą rzekę jak nic,
Ptaki drzewa tu mają, by wracać do gniazd,
A kwiaty w ogrodach swój świt.

Na ziemi jest wiele i wiosek i miast,
Jak wiele któż zliczy je kto,
Jedno miejsce jest nasze, by przeżyć swój czas,
O miejscu tym mówi się dom.

Na ziemi, na ziemi,
To każdy z nas wie,
Jest miejsce, jest miejsce,
Gdzie dobrze mu jest.

2. Dom- powiedz co widzisz na obrazku.? Wyklaskaj z rodzicami sylabę – wyraz dom. Ile słyszycie sylab w tym wyrazie? Wspólnie z rodzicami odczytaj napis Dom.

3. Piosenka pt”Jesteśmy Polką i Polakiem.”

4. Kolorowanki „Dom”

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-domy.html


PONIEDZIAŁEK 27-04-2020

Zabawy ruchowe przy muzyce

Jak można bawić się poduszkami?

Rytmika – temat „Na budowie”


Piątek 24.04.2020r.

TEMAT : LUBIĘ CZYTAĆ.

1. Zapewne każdy z Was ma swoją ulubiona bajkę, proponuję aby każdy z Was wykonał dziś kolorową zakładkę do  książeczki. Poniżej gotowe do wydruku ,pokolorowania, pomalowania, wyklejenia plasteliną itp., Zakładki do książek. POWODZENIA!

2. Kolejna propozycja wykonania zakładki.


CZWARTEK 23-04-2020

TEMAT : W KSIĘGARNI.

1. Policz książki . Wskaż które są małe a które duże?

2. Karta pracy strona 24. – dzieci wypowiadają się na temat obrazka przedstawiającego księgarnię. Zadaniem dzieci jest  otoczenie pętlami książek ,które mama kupiła Toli.

3.  Wyprawka karta 35-  dzieci wycinają obrazki, układają je we właściwej kolejności i naklejają na kartki. Opowiadają historię zgodnie z chronologią zdarzeń.

4.  Kicia Kocia w Bibliotece- bajka.

Kicia Kocia uczy się wypożyczać książki i poznaje działalność biblioteki. Spotyka tam także przyjaciół i ciekawego gościa.

5. Kolorowanki.


Środa 22.04.2020r.


TEMAT: JAK  POWSTAJE  PAPIER?

1. Przyjrzyj się ilustracją poniżej. Opowiedz co widzisz na obrazkach?

2. Film: Jak powstaje papier( czerpany)?

Pamiętacie? https://gopro.com/v/qzkaZeBmmPBKb


Wtorek 21.04.2020r

TAJEMNICE KSIĄŻEK.

Temat: Moje ulubione książki.

1. Moje książki – czytanie wiersza  Iwony Salach oraz rozmowa na temat jego treści. Przestrzeganie zasad korzystania z książek.

Zagadki: TAK/NIE

-Czy wolno plamić książkę i zaginać w niej rogi?

 -Czy należy delikatnie odwracać kartki ,by ich nie podrzeć?

-Książki po przeczytaniu odkładamy na swoje miejsce?

1.Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myją ręce i oglądam
kartką po karteczce.

Ref. Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafią sama.
Z książek wiele się dowiecie
O szerokim, pięknym świecie.

2. O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
więc ją w ręce bierz.

2. Karty pracy strona 23 -dzieci porządkują książki  zabawki i zabawki na półkach regału ,utrwalając określenia najwyżej, najniżej, w środku(potrzebne będą kredki). Chętne dzieci mogą opowiedzieć rodzicom lub rodzeństwu swoją ulubioną książkę.

3. „Piosenka o książeczce” Ewa Bem

Tekst piosenki:
W książeczce płynie rzeczka
W książeczce szumi las
W prześlicznych twych książeczkach
Tysiące przygód masz

Książeczka cię powiedzie
Na strome szczyty skał
Z niej możesz się dowiedzieć
Gdzie niedźwiedź zimą spał

Jak świerszczyk grał na skrzypcach
Jak morzem płynął śledź
I co zrobiła Wikcia
By same piątki mieć

Lecz chroń i szanuj książki
I kartek nie rwij też
Wpierw dobrze umyj rączki
A potem książkę bierz

Wpierw dobrze umyj rączki
A potem książkę bierz


 PONIEDZIAŁEK 20-04-2020

 Joga dla dzieci

Przykładowe ćwiczenia w parach z rodzicem

Zajęcia muzyczne:


Piątek 17.04.2020r.

DBAMY  O NASZĄ PLANETĘ.

Temat: EKOPRZYJACIELE.

1.  PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA „  Eko-Gitara” -proszę o przygotowanie paczki po pustych chusteczkach  , kolorowe sznurki, tasiemki, papier kolorowy, kawałek kartonu, klej i nożyczki. Obrazek poniżej przedstawia wzór Gitary jaką możecie wykonać. Powodzenia Misie.


Czwartek 16.04.2020r.

DBAMY  O NASZĄ PLANETĘ.

Temat: Segregujemy odpady.

1. Bajka edukacyjna -Drużyna Wróżki Odpadusi „Akcja segregacja” 

2. Przyjrzyj się obrazkowi poniżej. Każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów.
Pojemnik zielony – szkło kolorowe: butelki, słoiki, buteleczki po lekach,
Pojemnik niebieski – gazety, ulotki reklamowe, książki, zeszyty, kartony,
Pojemnik żółty – przedmioty plastikowe: nakrętki, butelki, torebki foliowe, pojemniki, zabawki.

3.Słuchanie fragmentu wiersza „Posłuchajcie mojej prośby”. Rozmowa na temat utworu .

Władysław Broniewski

 POSŁUCHAJCIE TEJ PROŚBY

Jestem sobie kosz do śmieci.

Do mnie, do mnie chodźcie dzieci!

Stoję sobie przy tym świerku,

pełno chciałbym mieć papierków.

A ja jestem ławka szara.

Kto mnie lubi niech się stara

nie podeptać mnie, nie pociąć,

bo cóż biedna mogę począć.

4. Policz ile jest dzieci na obrazku? Opowiedz co widzisz na ilustracji poniżej? -dzieci sprzątają czy zaśmiecają boisko?

5. Karta pracy strona  22- zadaniem dzieci jest połączenie niebieskimi liniami przedmiotów papierowych z niebieskim koszem, a zielonymi liniami przedmiotów szklanych z zielonym koszem.


Środa 14.04.2020r.

DBAMY  O NASZĄ PLANETĘ.

Temat: Sprzątanie świata.

1. Karta pracy strona 21.- dzieci prowadzą linię po właściwej  drodze,a następnie umieszczają nalepki z kartonikami po sokach tam, gdzie powinny znaleźć się śmieci.

2. Bajka- RADY NA ODPADY.

3.Propozycja zabawy „Śmieci wrzucamy do kosza”-  potrzebne będą: kule papierowe z gazet oraz kosz na śmieci. Rodzice z dziećmi ustawiają się jeden za drugim-zadaniem jest celowanie do kosza kulami. Wygrywa największa liczba trafień. Przegrany sprząta po zabawie. POWODZENIA.


Wtorek 14.04.2020r.

DBAMY  O NASZĄ PLANETĘ.

Temat: CZYSTA RZEKA.

1. Porównaj obrazki, wskaż która rzeka jest czysta a która brudna? Gdzie chciałbyś wypoczywać z rodzicami?

2. Podziel wyraz WODA na sylaby. (WO-DA.)

3. Chora rzeka -słuchanie fragmentu wiersza J. Papizińskiej połączone z rozmową na temat utworu. Rozumienie postawy szacunku wobec przyrody. Posługiwanie się określeniami:zatruta rzeka,zanieczyszczone środowisko.

Odpowiedz na pytania: Co śniło się kotkowi?, Jakie zwierzęta mieszkają w wodzie?,Dlaczego wszystkie zwierzęta i rośliny wyprowadziły się z rzeki?.

Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka, pełna mleka…
Tutaj płynie biała rzeka.
Jak tu pusto
Drzewo uschło…
Cicho tak
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg,
nikt już nie żyje tutaj, bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis : „zakaz kąpieli”.
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka
nie narzeka,
tylko czeka, czeka, czeka…

4. Piosenka– EKOLOGA ZNAK

5.Przeprawa przez rzekę- propozycja zabawy.

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.


Piątek 10.04.2020r.

WIELKANOC.

1.Praca plastyczno- techniczna.

Zapraszam do wykonania „KURCZAKA W SKORUPCE”. Szablon do druku poniżej. Możemy wykorzystać: kredki ,farby,kawałek sznurka. POWODZENIA MISIE.

2. Kurki z opakowań na jajka, kolejna propozycja pracy.

Powodzenia moje MISIE:)


Czwartek  9.04.2020r.

WIELKANOC.

TEMAT:  NA ŚWIĄTECZNYM STOLE.

1.”Na wielkanocnym stole”– słuchanie wiersza K. Kuzior- Wierzbowskiej i swobodna rozmowa na temat jego treści.( Rodzic wyjaśnia określenie: baba wielkanocna,cukrowy baranek)

”Na wielkanocnym stole”

Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

2. Pisanki wielkanocne -ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu ,praca z ćwiczeń strona 17.

Policz ile jest pisanek w koszyku koloru czerwonego?

Ile jest pisanek koloru żółtego a ile zielonego?

Policz wszystkie jajka w koszyku.

3.Propozycja zabawy dla dzieci :

4. Piosenka-Znaki Wielkanocy


Środa  8.04.2020r.

WIELKANOC.

Temat:  Wielkanocny koszyczek.

1.BAJECZKA WIELKANOCNA Opowiadanie A. GALICY czyta Monika Pawliczak.

2.Piosenka- Kłótnia w koszyku

3.Koszyczek wielkanocny -praca z wykorzystaniem kart z wyprawki nr 33-dzieci wypychają wszystkie elementy, naklejają na spodzie koszyczków baranki i pisanki(tak by był efekt „wystawania” tych rzeczy z koszyka).

4. Kolorowanki: https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/wielkanocny-koszyk-127

5. Przepis na Babkę Wielkanocną


Wtorek  7.04.2020r.

WIELKANOC

Temat:  Wielkanocne tradycje.

1. Zagadki wielkanocne(Joanna Wasilewska)- rozwiązywanie zagadek z rodzicami.
Baranek cukrowy
Ma złociste rogi,
I kożuszek biały
Nie biega po łące
Bo z cukru jest cały.”
Pisanki
Leżą w koszyczku
Pięknie ułożone
W kolory i wzory
Mocno ozdobione.
Kurczaczki
Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe
Będą z nich kogutki albo kurki małe.”

2. Bajka Wielkanoc.

Zapraszam do obejrzenia wielkanocnej przygody ! Dowiedzcie się, co przydarzyło się zającowi.

3. Piosenka ”Żółty kurczaczek”

4. Kolorowanki: http://d.przedszkola.edu.pl/docs/8/0/pisanki_2_copy.pdf http://d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/zajaczek_wielkanocny_2.pdf


PONIEDZIAŁEK 06-04-2020

Zabawy z muzyką w domu

Domowa rytmika

Zapraszamy do ćwiczeń. Instruktaż w filmiku (pomijamy ćwiczenia z przyrządem, jeżeli nie mamy go w domu).


Piątek 3.04.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Traktor.

1. Traktor -słuchanie wiersza C. P. Tarkowskiego

Stoi traktor na podwórzu,
zabłocony, cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje –
bardzo ciężko tam pracuje .

2. Karta pracy str 20.-rozwijanie motoryki małej, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

3. Praca plastyczno-techniczna: wykonaj dowolny model traktora z rolki papieru (możesz wykorzystać :rolki z papieru toaletowego, nakrętki po napojach, farby ,papier kolorowy, guziki,kredki.)


    Czwartek 2.04.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Ale jaja!

1. „Rodzinka na podwórku”- słuchanie wierszyka  Doroty Ausburg.

Rodzinka z podwórka – Dorota Augsburg.

Jestem kurka z podwórka i stroszę piórka.

Jestem damą ze swojego podwórka.

Wszyscy mnie podziwiają,

bo też jestem świetną mamą.

Idą zawsze za mną kurczaczki

– żółciutkie pisklaczki.

A kogucik zwinnie ziarnka wygrzebuje i kurce je daje.

Bo kogut i kurka to rodzinka z podwórka.

2. Policz ile jest kur na obrazku?

3.„Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko poruszają się w rytmie dowolnej muzyki  podanym przez Rodzica. Na przerwę w muzyce rodzic. rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podają liczbę oczek.

4. Karta pracy strona 19.- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie umiejętności liczenia, porównywania zbiorów.

5. Kto mieszka w jajku?-rozumienie pojęć: jajko kurze, jajko przepiórcze.

5.Jak zrobić gumowe jajko? Eksperymenty w domu dla chętnych.


    Środa 01.04.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Skąd się bierze ser?

1.Tylko nic nie mówcie krowie- słuchanie fragmentu wiersza H. Szayerowej oraz rozmowa na temat utworu. Zapoznanie z określeniem nabiał.(  Rodzic pyta dziecko: Co może dać nam krowa?, Co można zrobić z mleka?).

„Tylko nic nie mówcie krowie”- Halina Szayerowa

Nabiał – produkt smaczny, zdrowy, dostajemy go od krowy.

Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

i gotowa narozrabiać i przestanie nabiał dawać, czyli:

masło, mleko, sery i śmietanę na desery!

2. Zdrowe jedzenie- próbowanie produktów zrobionych z mleka. Dziecko rozpoznają produkty mleczne i podają ich nazwy: ser biały i żółty, jogurt, śmietana , masło.

3. Wspólnie z rodzicami przygotuj na słodko lub słono swój ulubiony twarożek.

4. Kolorowanki

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-nabia%C5%82.html

   Wtorek 31.03.2020r.

PRACA ROLNIKA.

Temat: Dzień w gospodarstwie.

1. Awantura słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej, połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu i udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?, Ile piór zginęło kurze?,Które zwierzęta  były na podwórku?,Które zwierzątko miało pióra kury?

Wiersz „Awantura”
M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka…..( kwacze)
Krowa…..( ryczy)
świnia…..( kwiczy)
owca…..( beczy)
Koza…..( męczy)
a na płocie przy chlewiku
Kogut pieje: kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura’
A pisklęciu się dostała niezła bura!

Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego na podwórku wybuchła awantura?, Ile piór zginęło kurze?,Które zwierzęta  były na podwórku?,Które zwierzątko miało pióra kury?

2. „Rolnik sam w dolinie”- zabawa ruchowa z rodzicami, rodzeństwem.

Jest to zabawa ruchowa. Wśród uczestników wybiera się jedną osobę, która jest „rolnikiem”. Reszta uczestników, trzymając się za ręce tańczy w kółku. „Rolnik” chodzi sam w środku kółka. Dzieci śpiewają piosenkę:

„Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik sam w dolinie.

Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,

Hejże, hejże, hejże ha, rolnik bierze żonę.”

W tym momencie „rolnik” wybiera spośród pozostałych uczestników jedną osobę, która staje się „żoną”. „Żona” razem z „rolnikiem” tańczą razem w środku kółka. Dzieci śpiewają dalej:

„Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko,

Hejże, hejże, hejże ha, żona bierze dziecko.”

Teraz „żona” wybiera z kółka kolejną osobę, która staje się „dzieckiem” i razem z „rolnikiem” tańczą w środku kółka. Dzieci śpiewają dalej:

„Dziecko bierze kotka, dziecko bierze kotka,

Hejże, hejże, hejże ha, dziecko bierze kotka.”

„Dziecko” wybiera wśród uczestników „kotka” i zabawa trwa dalej:

„Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę,

Hejże, hejże, hejże ha, kotek bierze myszkę.”

„Kotek” bierze do kółka „myszkę” wybraną wśród dzieci, które śpiewają dalej:

„Myszka bierze serek, myszka bierze serek,

Hejże, hejże, hejże ha, myszka bierze serek.”

„Myszka” wybiera dziecko, które staje się „serkiem”. W tym momencie „serek” zostaje sam w środku kółka, reszta uczestników wraca do dużego koła i śpiewają dalej klaszcząc przy tym w dłonie:

„Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole,

Tabliczki mnożenia, ani podzielenia.

Koło się obraca, serek się przewraca,

Hejże, hejże, hejże ha, serek się przewraca.”

Teraz „serek” staje się „rolnikiem” i uczestnicy zaczynają zabawę od początku.

3. „Mało nas” -tradycyjna zabawa ruchowa.

Mało nas, mało nas
Do pieczenia chleba,
Tylko nam, tylko nam
Ciebie tu potrzeba!

Dużo nas, dużo nas
Do pieczenia chleba,
Więc już nam, więc już nam
Ciebie tu nie trzeba!


Poniedziałek 30.03.2020r.

Zapraszamy dzisiaj na zajęcia z rytmiki proszę kliknąć na poniższy link:


GIMNASTYKA 30-03-2020

Do wykonywania ćwiczeń w domu zachęcam każde dziecko. Jeżeli jakieś ćwiczenie będzie sprawiało kłopot to je pomijamy. Należy przygotować wygodny strój i trochę wolnego miejsca w pokoju. Każde ćwiczenie powinno być kilka razy powtarzane (5- 10 razy) w zależności od predyspozycji dzieci.

1.  Usiądź w siadzie skrzyżnym (tzw. po turecku) i spróbuj dosięgnąć raz do jednego kolana , raz do drugiego.

2.  Wyprostuj nogi przed sobą i unosząc na zmianę spróbuj klasnąć po nimi.

3. Kucnij opierając się z przodu obiema rączkami. Wypad w tył nóżkami, raz jedną raz drugą.

4. Opieramy się dwoma rączkami, klęczymy na dwóch kolanach. Chowamy głowę przyciskając do klatki piersiowej i wysuwamy ku górze jak najwyżej.

5. Kładziemy się na brzuszku. Dłonie tworzą lornetkę. Próbujemy spojrzeć przez lornetkę unosząc klatkę piersiową ku górze.

6. Leżymy na brzuszku, ręce wzdłuż ciała. Chwytamy nasze stopy wyciągając je ku górze, staramy się przesuwać do przodu, pełzać.

7. Kładziemy się na plecach. Krążymy stopami tak jak byśmy jechali na rowerku. Pamiętajcie by nóżki wykonywały powoli okręgi w powietrzu.

8. Leżymy na plecach. Nogi wyprostowane unosimy do góry, próbujemy wykonać nożyce. Opuszczamy i podnosimy na przemian.

9. Siadamy na dywanie. Nóżki wyprostowane przed sobą. Podnosimy palcami stóp woreczek, chusteczkę, kawałek materiału.

10. Możemy tą samą chusteczkę czy szmatkę położyć sobie na głowie i próbować iść z wyprostowaną głową.

11. Chusteczkę przytrzymujemy na klatce piersiowej i szybko biegniemy by przykleiła nam się do bluzki i nie spadła na ziemię.

12. Skaczemy obunóż po dywanie omijając różne przedmioty.  Nóżki są złączone, a my przeskakujemy raz do przodu, raz do tyłu, z boku na bok. ( np. nad małym misiem)

13.Maszerujemy dookoła dywanu unosząc kolana wysoko ku górze. Plecy są wyprostowane.

Dziękuję, wykonałeś już wszystkie ćwiczenia!

Jak wykonują dzieci opisane ćwiczenia? ilustruje filmik poniżej .

Zachęcam do wykonania drugiego zadania: gimnastyka ilustrująca ruchem opowiadanie. Powodzenia!


                               Piątek 27.03.2020r.

Temat: „Małe i duże zwierzęta”

1.  Zwierzęta i ich dzieci, połącz w pary:

2. Praca plastyczno – techniczna. Propozycja krowy do wycięcia. Doklej łaty według własnego pomysłu z dostępnych materiałów( kolorowe guziki, plastelina,skrawki materiału, farby ,kredki).

3. Piosenka :Krówka Muuuuu !!! Uśmiechnięta krówka, która daje dużo mleka 🙂

4. Układanka- „krowa”- wyprawka karta 32. ćwiczenia koordynacji  – wzrokowo ruchowej, rozwijanie spostrzegania figury i tła, doskonalenie umiejętności manualnych.

                               Czwartek 26.03.2020r.

Temat: „Przysmaki zwierząt.”

1. Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował– słuchanie fragmentu wiersza Haliny Bechlerowa  ,połączone z rozmową na temat utworu. Poszerzenie wiedzy na temat pokarmów spożywanych przez zwierzęta na wsi.

„JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ”

H. Bechlerowa

1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

2. Stanął Filik przy kurniku.

– Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

3. Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko?

– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

4. Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

5. Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

– Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

6. Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

7. Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie kotku dzbanek! Jajem liście kapuściane.

2. Karty Pracy 2 strona 15.- dobieranie zwierząt do ich domów,podawanie nazw pomieszczeń.

3. Zabawa ze śpiewem ,, Kurki trzy”- dzieci chodzą po domu naśladują ruchem treść piosenki, bawiąc się wesoło.  

4. Przysmaki zwierząt – łączenie zwierząt i ich przysmaków.

Środa- 25-03-2020

Temat: W GOSPODARSTWE.

1. Trzy kurki-zabawa ruchowa przy piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu.

2. W gospodarstwie- słuchanie wiersza T.M. Masalskiej oraz rozmowa na jego temat.( Jakie zwierzęta występowały w wierszu? jaki głos wydaje: kogu,kura,kaczka,krowa,świnia,kot,pies?

W gospodarstwie

Pieje kogut już od świtu:

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau.

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

3. Piosenka: Stary Donald farmę miał.

 Gdacze kura: Ko, Ko, Ko

4. Układanka- krowa

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/puzzle-6-kawalkow-krowa?version=print

5. Kolorowanki: https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fbooksandfun.pl%2Fuserdata%2Fgfx%2F96d9cad6f7ae63b35f39786398841268.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsummercoloringpages.club%2Fwiejskie-podworko-kolorowanka.html&tbnid=lhoto4fPO-kGnM&vet=12ahUKEwjbmYSW367oAhXOwyoKHWJvDS4QMygwegQIARBw..i&docid=GLXF-DU8ANHpoM&w=1500&h=1060&q=kolorowanka%20na%20wiejskim%20podw%C3%B3rku&ved=2ahUKEwjbmYSW367oAhXOwyoKHWJvDS4QMygwegQIARBw

Temat: Witaj Wiosno!

1.   „Wiosna” – bajka  czytana na podstawie książki „Najciekawsze bajki przedszkolaka” wyd. Greg według opracowania i redakcji p. Agnieszki Antosiewicz oraz p. Marii Zagnińskiej.

2.  Piosenka o wiośnie:

3. Praca plastyczna pt” Pani Wiosna”- technika dowolna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.