Co się dzieje w polu?
1. Za zgodą rodziców obejrzyj filmik przedstawiający pracę na wsi.
- Czym zajmuje się rolnik?
- Na czym polega jego praca?
- Jakich narzędzi/maszyn używa?
Pomogą Ci w tym ilustracje umieszczone poniżej.
2. Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenie narządów mowy:
– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Mrucz na wydechu .
– „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Masuj sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).
– „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Nabieraj powietrze i staraj się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu. Możesz przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
– „Traktory” – ćwiczenia języka. Czubkiem języka dotykaj górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladuj odgłos wydawany przez traktor.
– „Przy wodopoju – krowy piją wodę” – ćwiczenia języka. Wysuwaj język szeroki i na przemian wąski- płaski lub zaostrzony, a następnie unoś lekko brzegi języka do zębów.
3. Praca z książką cz.3 str. 38
Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwoju wzrostu ziemniaka. Dzieci uzupełniają ilustracje naklejkami . Opowiadają jak wygląda wzrost ziemniaka, czego roślina potrzebuje? Kolorują właściwe obrazki.
4. Zeszyt grafomotoryczny str. 56.
Dorysuj drogi traktorów w tunelu.
5. Zatańczcie przy piosence. Miłej zabawy!