Co się dzieje w polu?

1. Za zgodą rodziców obejrzyj filmik przedstawiający pracę na wsi.

  • Czym zajmuje się rolnik?
  • Na czym polega jego praca?
  • Jakich narzędzi/maszyn używa?

Pomogą Ci w tym ilustracje umieszczone poniżej.

2. Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenie narządów mowy:

– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Mrucz na wydechu .
 „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Masuj sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).
– „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Nabieraj powietrze i staraj się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu. Możesz przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
 „Traktory” – ćwiczenia języka. Czubkiem języka dotykaj górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladuj odgłos wydawany przez traktor.
– „Przy wodopoju – krowy piją wodę” – ćwiczenia języka. Wysuwaj język szeroki i na przemian wąski- płaski lub zaostrzony, a następnie unoś lekko brzegi języka do zębów.

3. Praca z książką cz.3 str. 38
Przewidywanie następstw wydarzeń – rozwoju wzrostu ziemniaka. Dzieci uzupełniają ilustracje naklejkami . Opowiadają jak wygląda wzrost ziemniaka, czego roślina potrzebuje? Kolorują właściwe obrazki.

4. Zeszyt grafomotoryczny str. 56.
Dorysuj drogi traktorów w tunelu.

5. Zatańczcie przy piosence. Miłej zabawy!

Skip to content