Zwierzęta z zagrody
- Zabawa grafomotoryczna „Koza”.
Potrzebne będą kartka, ołówek, kredki. Rodzicu, przeczytaj tekst wierszyka.
Przedszkolaku narysuj to co słyszysz.„Koza” Elżbieta Minczakiewicz
Prostokąt niewielki, a do tego nóżki.
Z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki.
Z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda…
Tak!…uparta koza prawie już gotowa! - Zagadki słuchowe.
Posłuchaj nagrania z odgłosami zwierząt. Spróbuj rozpoznać je po głosie.
Otwórz prezentację: zwierzęta-na-wsi. (Załącznik)
Źródło panimonia.pl - Praca z książką cz.3 str. 37.
Wyszukajcie na ilustracji podanych zwierząt i pokolorujcie liczbę pól odpowiadającą liczbie znalezionych zwierząt każdego rodzaju. - Czyj to dom?
Obora to dom dla…
Buda to dom…
Kurnik to dom dla…
Stajnia to dom dla…
Rolnik mieszka …
- Zabawa matematyczna.
Przygotujcie do pomocy sylwety zwierząt lub dowolne liczmany (kredki, klocki, guziki).
Dzieci manipulują liczmanami we wskazany sposób przeliczając.
– W chlewiku są 4 świnki i 4 prosięta. Ile zwierzaków jest w chlewiku?
– W stajni są 4 klacze i 3 źrebaki. Ile koni jest w stajni?
– W kurniku po prawej stronie są 3 kury, a po lewej jest ich 5. Ile kur jest razem?
– W zagrodzie są 2 świnki, 3 kozy i 2 krowy. Ile zwierząt jest razem? - Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami. Poproszę rodziców o przeczytanie dziecku polecenia. Przedszkolaku, dokończ rymowankę i wykonaj czynność o której była mowa.Powiedz „prosię” i podrap się po nosie.
Powiedz „koń” i wyciągnij do mnie dłoń.
Powiedz „krowy” i dotknij palcem głowy.
Powiedz „króliczki” i nadmij policzki.
Powiedz „kaczuszka” i dotknij palcem brzuszka.
Powiedz „psy” i klaśnij- raz, dwa, trzy. - Zeszyt grafomotoryczny str. 57.