Zwierzęta z zagrody

  1. Zabawa grafomotoryczna „Koza”.
    Potrzebne będą kartka, ołówek, kredki. Rodzicu, przeczytaj tekst wierszyka.
    Przedszkolaku narysuj to co słyszysz.„Koza” Elżbieta Minczakiewicz
    Prostokąt niewielki, a do tego nóżki.
    Z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki.
    Z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda…
    Tak!…uparta koza prawie już gotowa!
  2. Zagadki słuchowe.
    Posłuchaj nagrania z odgłosami zwierząt. Spróbuj rozpoznać je po głosie.
    Otwórz prezentację: zwierzęta-na-wsi. (Załącznik)
    Źródło panimonia.pl
  3. Praca z książką cz.3 str. 37.
    Wyszukajcie na ilustracji podanych zwierząt i pokolorujcie liczbę pól odpowiadającą liczbie znalezionych zwierząt każdego rodzaju.
  4. Czyj to dom?
    Obora to dom dla…
    Buda to dom…
    Kurnik to dom dla…
    Stajnia to dom dla…
    Rolnik mieszka …
  1. Zabawa matematyczna.
    Przygotujcie do pomocy sylwety zwierząt lub dowolne liczmany (kredki, klocki, guziki).
    Dzieci manipulują liczmanami we wskazany sposób przeliczając.
    – W chlewiku są 4 świnki i 4 prosięta. Ile zwierzaków jest w chlewiku?
    – W stajni są 4 klacze i 3 źrebaki. Ile koni jest w stajni?
    –  W kurniku po prawej stronie są 3 kury, a po lewej jest ich 5. Ile kur jest razem?
    – W zagrodzie są 2 świnki, 3 kozy i 2 krowy. Ile zwierząt jest razem?
  2. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami. Poproszę rodziców o przeczytanie dziecku polecenia. Przedszkolaku, dokończ rymowankę i wykonaj czynność o której była mowa.Powiedz „prosię” i podrap się po nosie.
    Powiedz „koń” i wyciągnij do mnie dłoń.
    Powiedz „krowy” i dotknij palcem głowy.
    Powiedz „króliczki” i nadmij policzki.
    Powiedz „kaczuszka” i dotknij palcem brzuszka.
    Powiedz „psy” i klaśnij- raz, dwa, trzy.
  3. Zeszyt grafomotoryczny str. 57.
Skip to content